چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:, :: 11:8 ::  نويسنده : nwed
 
 
 
 
 
 
 
 
 
با بموقع تويض كردن فيلترهاي اول دوم وسوم دستگاه تصفيه اب  مي توان از خراب شدن فيلتر اصلي دستگاه جلوگيري نمود.همچنين باتوجه به اين كه دستگاه تصفيه اب نياز به فشار مخصوصي جهت كاركردن مي باشد وهرچه فشار اب قويتر باشد دركيفيت اب خروجي دستگاه موثراست . درصورت افت فشار شبكه اب منزل باعث درست كار نكردندستگاه مي شود. ميتوان به دو طريق مشكل را حل نمود اول اقدام به نصب پمپ تقويت فشاراب برروي شبكه منزل كرد يا با قرار دادن منبع ذخيره اب در پشت بام ان را به شبكه اب منزل وصل نمود.
 


دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 12:59 ::  نويسنده : nwed
                                                      دستگاه تصفیه آب خانگی
                                                                            
دستگاه تصفيه آب خانگي مطابق با تكنولوژي RO ( اسمز معكوس يا آب شيرين كن )  براي محل هايي كه آب ورودي داراي مقادير بيش از حد نرمال جامدات محلول مي باشد طراحي شده است.
دستگاه تصفيه آب خانگي به دليل دارا بودن 6 فيلتر متفاوت علاوه بر حذف ذرات معلق و گازهاي شيميايي موجود در آب و کاهش قابل توجه‌ سنگيني (TDS) و سختي (TH) آب، قادر است توسط فيلتر ششم مواد معدني مورد نياز بدن را پس از تصفيه کامل به آب اضافه نمايد. مناسب براي کساني که ميخواهند مواد معدني و کاني ها بصورت کامل در آب آشاميدني شان وجود داشته باشد.
دستگاه تصفيه آب خانگي RO، با توجه به دارا بودن پمپ تامين فشار، براي مناطقي كه فشار آب ورودي كمتر از حد نرمال است نيز مناسب مي باشد. حد اكثر آب دهي اين دستگاه 8 ليتر در ساعت مي باشد كه جهت رفع نيازهاي يك خانواده كافي به نظر مي رسد. دستگاه تصفيه آب خانگي داراي تانك تحت فشار 12 يا 16 ليتري نيز هست كه امكان ذخيره آب را به مصرف كننده ميدهد.
آب تصفيه شده شهري هنگامي که به دست مصرف کننده در منزل ميرسد مي تواند علاوه بر ذرات ميکروسکوپي، آب هاي زير زميني وکلر دار بودن با جرم واملاح در طول مسير لوله انتقال نيز همراه باشد که اين مسئله قابل رويت نيست، از آنجا که دستگاه تصفيه آب خانگي ( RO ) در آخرين نقطه شبکه توزيع بلا فاصله قبل از مصرف انجام مي شود اين مشکل را حل مي کند.

  



شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 1:49 ::  نويسنده : nwed

 

 
اگر دستگاه تصفيه آب شما دچار اشکال شده می توانید از جدول ذیل جهت رفع اشکالات آن استفاده نمایید.

                                                      



ادامه مطلب ...


شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 2:9 ::  نويسنده : nwed

   ممبران  فیلتری است که به روش اسمز معکوس عمل می کند و دارای منافذی به اندازه 1 میکرون است . ممبران دارای یک ورودی و دو خروجی می باشد .

آب ورودی پس از عبور از پیش تصفیه با فشار به فیلتر ممبران وارد شده و در خروجی آب تصفیه شده خواهیم داشت در ضمن املاح باقیمانده در پشت دیوار غشاء به صورت آب تغلیظ شده به مسیر پساب هدایت می شود که در این عمل املاح مزاحم و آلودگی ها کاملا حذف می شود ، به این ترتیب آب تصفیه شده کاملا بهداشتی و آشامیدنی خواهیم داشت .

تصفیه آب به روش اسمز معکوس صرفآ با استفاده از یک غشاء نیمه تراوا بدون اضافه کردن مواد شیمیایی صورت می گیرد .

 

پدیده اسمز زمانی رخ می‌دهد که آب خالص موجود در محلول نمکی رقیق، از میان ممبران به داخل محلول نمکی دیگری با غلظت بالاتر جریان پیدا کند. پدیده اسمزی در شکل شمای اسمز معکوس توضیح داده شده‌است. یک ممبران با غشاء نیمه تراوا بین دو قسمت قرار می‌گیرد. نیمه تراوا یعنی اینکه ممبران برای برخی ذرات تراواست و برای برخی دیگر خیر. فرض کنید که ممبران برای آب تراوا و برای نمک غیر تراوا باشد. بنابراین وقتی محلول نمک در یک طرف و آب خالص در طرف دیگر قرار می‌گیرد. ممبران به آب اجازه می‌دهد که به سمت دیگر تراوش پیدا کند. اما نمک نمی‌تواند از ممبران عبور کند. به عنوان یک اصل طبیعی، این سیستم سعی دارد به حالت تعادل برسد. بنابراین غلظت‌های هردو طرف ممبران یکسان خواهند شد. تنها راه رسیدن به این تعادل، عبور آب از میان بخش مربوط به آب خالص است به سمتی که دارای نمک می‌باشد تا محلول نمکی رقیق گردد. شکل شمای اسمز معکوس نشان می‌دهد که اسمز می‌تواند سبب افزایش ارتفاع محلول نمکی شود. این ارتفاع تا جایی زیاد می‌شود که فشار ستون آب (محلول نمک) به اندازه‌ای افزایش یابد که نیروی ستون آب، جریان را متوقف سازد. نقطه تعادل در ارتفاع ستون آب، فشار آب بر روی ممبران است که فشار اسمزی نامیده می‌شود. اگر نیرویی بر روی ستون آب اعمال شود، جهت جریان آب عبوری از میان ممبران می‌تواند معکوس گردد. این اصل، همان اصل اسمز معکوس می‌باشد. توجه داشته باشید که جریان معکوس تولید شده تا زمانی که ممبران نمک را از خود عبور ندهد، همان آب خالصی است که از محلول نمکی جدا گردیده‌است.

پايان



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : nwed

 

اسمز معكوس چگونه عمل مي كند؟

بموازات پيشرفت بشر در عرصه های مختلف كشاورزی وصنعـتی وآلودگيهای محيطی مراكز فوق كه با انتشارسموم ونيز زباله های صنعتی كه حاوی انواع مواد گسترده تر و جلوگيری از اثرات منفی عناصر و تركيبات مضر و سمی آنها بر زندگی و حيات بشر و ساير موجودات نيز پيچيده تر ميگردد بهمين دليل برای تصفيه وپاك سازی آبهامصرفی بويژه آب شرب از تكنولو‍‍ژی فوق مدرن اسمز معكوس استفاده ميشود دراين روش با استفاده از فيلتر معجزه گرRO كه دارای منافذی بقطر 0،0001 ميكرون ميباشد منافذ اين فيلتر با اندازه ای كوچك ميباشد كه فقط مولكولهای H2O,O2 امكان عبور از آنرا داشته باشند و كليه عناصر و مواد و مولكولها و حتی اجرام زنده مانند ويروس و ميكروب و كيست ها قادر نيستند از آن عبور نمايند قطر اين منافذ بين 150- 250 دالتون بوده و ميكروبها در صورتيكه 200 برابر كوچك شوند قادرند از اين منافذ عبور نمايند اين تكنولوژی تنها راه حلی است كه بشر برای سلامت پيدا نموده و باآن ميتوان از منابع لوله كشي شهری و روستايی و حتی چاه هاي آب ، آبي صد در صد بهداشتی و سالم و اطمينان بخش استحصال نمايند دستگاه های تصفيه آب ديان مجهز به اين تكنولوژی مدرن ميباشد و ميتوان بهترين هديه سلامتي شما به عزيزانتان باشد.

برای افزایش عمر ممبران ROچه یاید کرد؟

1- فاضلاب دستگاه بایستی همواره فعال باشد. 2- فاضلاب دستگاه متناسب با TDSآب ورودی تنظیم شود هرچه TDSآب بالاتر است مقدار فاضلاب بایستی افزایش یابد. 3-فشار آب تزریق شده به ممبران بایستی درحداستاندارد نوع ممبران باشد بطور مثال فشار لازم برای دستگاههای ROخانگی بین 60-80 PSIمیباشد این فشار بایستی از مدار ورودی آب به ممبران اندازه گیری شود. 4-چنانچه TDSآب ورودی بالاتر از 500 PPM باشد حتما" بایستی هر هفته یک یا جند بار بر اساس مقدار TDS از محل ورودی آب به سیستم RO آب تصفیه شده وارد سیستم نمائیم وحد اقل تا 15دقیقه از این آب برای شستشوی دستگاه استفاده شود. در این عمل از خاصیت جاذب المواد معدنی آب RO استفاده شده و مواد معدنی رسوب کرده در منافذ غشاء نیمه راحل کرده واز فاضلاب خارج مینمائیم . 5- در صورت بالا بودن TDS میتوان از محلول 10در 100جوهرنمک استفاده نمود.

چرا دستگاه تصفيه اسمز معكوس بهتراست؟

لايه های نيمه تراوا با منافذ بسيار كوچك خود همه چيز جز آب را تصفيه ميكند وآنچه عبور ميكند فقط ملكول آب واكسيژن است .

چه روشهائی برای تصفيه آب متداول است؟

روش كربن فعال – روش تبادل يونی – روش UV – روش تقطير – روش RO

درآب چه مناطقی احتمال آلودگی های میکروبی بیشتراست؟

در آب چاه واحدهای دامپروری ومرغداری احتمال آلودگی های میکروبی بسیار جدی میباشد وبهمین دلیل حتما" بایستی در طراحی سیستمهای تصفیه آب برای این واحدها بخاطر جلوگیری از مشکلات ناشی از آلودگیهای میکروبی در انتخاب پیش تصفیه ونیز ممبران RO به این امر توجه شود، شستشوی ممبران با محلولهای ضد عفونی کننده بطور ادواری کاملا" ضروری و با اهمیت میباشد. اصولا" عمر ممبران در مناطقی که دارای آب آلوده میباشند کوتاهتر است.

دستگاهRO پمپ دار کارنمی کند?

1-دوشاخه دستگاه راچک کنید به پریزبرق متصل باشد. 2-دقت کنید که سیم های (لوپرژروهای پرژر) وصل باشند وازمحل خود خارج نشده باشند. 3-سیم های آدابتورراجداکرده ودوسرسیم آدابتوررابه اهم متراتصال دهید ودوشاخه آدابتوررابه برق متصل نمائیداگرعقربه اهم مترتغیرکرد آدابتور سالم می باشد. 4-بعدازانجام مراحل گفته شده پمپ را مورد بررسی قرار می دهیم به این صورت که دوسرسیم پمپ راجداگانه به آدابتورمتصل کرده وامتحان کنید اگرپمپ شروع به کارکرد مشخص می شود که پمپ وآدابتور هردو سالم هستند واگر پمپ شروع به کارنکرد امکان دارد که از زغال آن باشد وباید در این مورد زغال پمپ را تعویض نمائید. 2-اگر درهنگام تست پمپ به طور متناوب خاموش وروشن می شود در درجه اول باید دقت کرد که پمپ نشتی نداشته باشد ودرمرحله بعد باید قطعه قطع سوئیچ بالا (HIPRESSUR)راتنظیم کرد تنظیم این قطعه را باکمک آچارآلن می توانید انجام دهید.

راه عملی شستشوی ممبران برای دستگاههای RO چگونه است؟

برای شستشوی ممبران میتوان ازمحلولهای اختصاصی ویا محلول 5-8درصد جوهر نمک استفاده نمود. دو روش ذیلا" پیشنهاد میشود: 1- ممبران را از هوزینگ مربوطه خارج نموده و در این محلول بحالت غوطه ور قرار دهید وبعد چند ساعت آنرا خارج نموده با آب RO شستشو دهید. 2-یک مخزن محلول وهر نمک با غلظت فوق را در یک مسیر انشعابی ورود آب طوری تعبیه مینمایند که در هر زمان بتوان آنرا در مسیر گردش آب دستگاه وارد نمود در این زمان با تغییر مسیرفقط آب این مخزن وارد سیستم میشود وآب وفاضلاب خروجی نیز به همین مخزن برمیگردد بعد از 10 تا 15 دقیقه مجددا"وضعیت ورود وخروج آب بحالت قبل برمیگردد. بااین دونوع شستشو ممبران احیا میشود.

سختی گیر مگنت TDS آب را پائین می آورد ؟

خیر مگنت فقط از رسوب گذاری آب روی جدار داخلی لوله جلوگیری مینماید و حتی عبور آب مغناطیسی رسوبات گذشته را نیز کاهش داده بتدریح آنها را حذف مینماید.

فیلتر NL جه عملی انجام میدهد؟

فیلتر NLدر اندازه 10و20اینچ کار تصفیه مواد معلق را انجام میدهد. این فیلتر اجرامی را که قطر آنها تا 50میکرون باشد را حذف مینماید برای آبهای سطحی وآب رودخانه ونیز آبهای استخرمورد استفاده است. از این فیلتر میتوان با پلی فسفات استفاده نمود در این حالت هوزینگ مورد نظر را بعداز تعبیه فیلتر NL از پلی فسفات پر نموده واز آن برای جلوگیری ازجرم و رسوبات در بدنه لوله ها ی آب قبل از ماشین ظرفشوئی و لباسشوئی -دستگاههای حرارتی ویا کل لوله کشی منزل استفاده میکنند.

فیلتر انرژی چه کاری انجام میدهد؟

این فیلتر آب را مغناطیسی کرده قدرت متابولیسم آب را افزایش میدهد آب های سطحی وحاری از کوهستانها بطور طبیعی با عبور از مسیرهای دارای سنگهای مغناطیسی این خاصیت را پیدا میکنند بهمین دلیل این آبها در صورت بهداشتی بودن ار سایر آبها مطلوب تر بوده انرژی بیشتری در بدن تولید مینمایند . فیلتر انرژی این عمل را در مراحل تصفیه آب انجام میدهد.

فیلتر انرژی چه کاری انجام میدهد؟

این فیلتر آب را مغناطیسی کرده قدرت متابولیسم آب را افزایش میدهد آب های سطحی وجاری از کوهستانها بطور طبیعی با عبور از مسیرهای دارای سنگهای مغناطیسی این خاصیت را پیدا میکنند بهمین دلیل این آبها در صورت بهداشتی بودن ار سایر آبها مطلوب تر بوده انرژی بیشتری در بدن تولید مینمایند . فیلتر انرژی این عمل را در مراحل تصفیه آب انجام میدهد.

نقطه ضعف اسمز معكوس چيست؟

دراين سيستم درصدی ازآب ورودی كه H2O و O2 آن گرفته شده و دارای مواد مضر مي باشد به عنوان فاضلاب از سيستم خارج مي شود اين مقدارآب بين 40 تا 55 درصد آب ورودی مي باشد كه در سيستمهای خانگی قابل توجه نبوده ولی درسيستم های صنعتی برای اين فاضلاب بايستی جای مصرف اقتصادی پيش بينی شود. به عنوان مثال در يك كارخانه يخسازی كه ازسيستم RO استفاده مي شود فضلاب كارخانه به مصرف آبياری اراضی مي رسد.

يك دستگاه تصفيه خانگی دارای چه فيلترهائی است؟

دستگاههای تصفيه آب خانگی دارای مجموعه ای از فيلترهائی مي باشد كه بتواند آب را به خوبی پالايش نمايد و به عبارتی قدرت گرفتن كليه آلودگی ها را داشته باشد اين فيلترها در وهله اول از نظر فيزيكی آب را تصفيه مي نمايند وسپس توسط يك فيلتر پيشرفته به نام ممبران از نظر شيميائی و بيولوژيكی آب را تصفيه مي كنند. در برخی ازاين دستگاه ها فيلترهای تكميلی نيز وجود دارد كه نقش آن ها بهبود كيفيت و يا تكميل شيميائی آب مي باشند :UV-MINERAL-O3 وغيره

پايان



شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 3:33 ::  نويسنده : nwed

 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آموزش فني نيزارستان
درباره وبلاگ

به وبلاگ فني آموزشي خوش آمديد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NAYZARSTAN و آدرس nwed90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 3557
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1